Tuesday, October 8, 2013

Kehadiran Yang Bermakna

Apabila Allah hadirkan seseorang untuk memulihkan hati dan jiwa yang pernah terluka, tipu jika dia tidak bermakna dalam hidup kita . Walaupun kadang kala dia buat kita terluka juga . Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah yang tersirat dan tersurat dari Nya .

Entah kenapa bila dia tiada disisi kita, kita mula akan merasa sunyi dan rindu . Apakah kita menyayangi dia ? Apakah ia sekadar permainan ? Senandung yang diberikan hanya untuk cinta yang tidak pernah lupus diingatan . Dan akan tetap bersemadi di jiwa .

Suka dan Duka dikongsi bersama . Kesedihan dia, tangisan dari aku . Kegembiran dia, senyuman dari aku . Kekecewaan dia, marah dari aku . Kelukaan dia, sakit dari aku . Jika dianggap dahan dan pokok tidak bagi aku . Masing-masing masih boleh teruskan hidup . Tapi mungkin saling memerlukan . Hanya ego menguasai diri . Hanya pemikiran yang mempengaruhi .

Biarlah ia ibarat layang-layang yang inginkan kebebasan ke sana dan ke sini . Juga ibarat burung merpati yang ingin terbang kemana saja tanpa ikatan dan batasan . Tapi sayangnya , kita hanya manusia dan tidak mudah untuk hilangkan semua memori terindah di ingatan begitu saja .

No comments:

Post a Comment